Auto gume

Balansiranje je postupak kojim se uravnotežuju mase kotača na različitim stranama iste osovine dodavanjem olovnih utega na felgu. Na kotač prilikom vrtnje oko osi djeluje centrifugalna sila. Ukoliko nije uravnoteženo javlja se debalans koji se manifestira podrhtavanjem volana, već pri brzinama većim od 70 km/h, ili podrhtavanjem cijelog vozila. Guma se pri balansiranju uravnotežuje olovom, pločicama ili bušenjem. Najbolje je izvršiti balansiranje sva četiri kotača zato što automobil može da trese i ako su prednji kotači balansirani, a zadnji nisu. Debalans zadnjih kotača se može prenositi i osjetiti čak i na volanu ili na cijelom vozilu. Ako se balansiranje ne uradi na vrijeme gume se troše brže i neravnomjernije, stradaju ležajevi, amortizeri i druge komponente sistema oslanjanja. Svaki put kada se gume montiraju na kotač i kad se ponovo stavljaju nakon popravke moraju se balansirati.
//]]>